כל סודות האינפוגרפיקה לבניית מצגת אפקטיבית והעברת מסרים – Digital Culture

 

אם תביטו על מבנה המוח תוכלו להבין טוב יותר איך זה משפיע על קליטת מסרים:

.

כשאנו עושים שימוש נכון באינפוגרפיקה, כל המוח "נדלק" ומנצל את שתי האונות בו זמנית.
 
 

מה זה אינפוגרפיקה ואיך זה יתרום לקהל היעד שלכם להפנים את המסרים שלכם?

 
 
אינפוגרפיקה ועיצוב מידע הן יכולות קריטיות בארגון, ומאפשרות לחסוך זמן ולהעביר מסרים באפקטיביות מקסימלית ובזמן קצר.
 אינפוגרפיקה עושה שילוב של תמונות וטקסט בכדי להעביר מידע בצורה שהרבה יותר קל למוח שלנו לקלוט ולהבין. 
 
 
כדי לפשט לכם את תהליך העבודה, תמיד תשימו לב ל-3 השלבים האלו:
 

טיפ מס' 1 בבניית מצגת אפקטיבית להעברת מסרים:

 

מסר אחד בכל שקף

שימו לב לשקפים הבאים, שלכאורה עמוסים במידע, ולא כל כך ברור במה אנחנו צריכים להתמקד:

לעומת:

ואם נעמיק את העברת המסרים רק בשינוי קטן בויזואליות תוך כדי הדגשת המסר הספציפי וטשטוש הדברים האחרים:

טיפ מס' 2 בבניית מצגת אפקטיבית להעברת מסרים:

 

תיחום הטקסט | יצירת "הפרדה" במסגרת לכל מסר

לעומת:

טיפ מס' 3 לבניית מצגת אפקטיבית להעברת מסרים:

 

שימוש בצבע

שימו לב להשתלשלות השקפים מימין לשמאל, מה לדעתם מושך יותר את העין?

תהליך העבודה שנוצר כאן:

אם יש צבע שונה מהרקע, העין מיד נמשכת אליו והיכולת שלנו כבני אדם לקלוט את המסר כשהוא בצבע אחר- גבוהה יותר.
 
שימוש בצבע מעלה רצון לקרוא ב -80%, זכרו זאת במצגת הבאה שתבנו!

ברגע שיש גודל והבלטה על כל דבר שתחליטו שהוא הMAIN ISSUE  יהיה לכם הרבה יותר קל  למקד את תשומת לב הקהל שלכם לזה. חלק קטן מכללי האינפוגרפיקה שאולי לא נראה כל כך מהותי, אבל אם אנחנו מדברים על העברת מסרים ומיקוד למסר הספציפי שאתם רוצים להבין, החשיבות היא הרבה יותר גדולה.

טיפ מס' 4 בבניית מצגת אפקטיבית להעברת מסרים:

 

גודל והבלטה

לעומת:

לפני שימוש בסימטריה:

טיפ מס' 5 בבניית מצגת אפקטיבית להעברת מסרים:

סימטריה

לאחר שימוש  בסימטריה:

'בולטפוינטס' גורמים לשקף להיראות 'נטוי' לצד אחד, ויוצרים תחושה לא סימטרית. כדאי לשים כל 'בולטפוינט' בתיבת טקסט נפרדת – ואז לסדר את תיבות הטקסט בסימטריה על השקף.
 

טיפ מס' 5 בבניית מצגת אפקטיבית להעברת מסרים:

פונט

איזה שקף לדעתכם נראה הכי מקצועי?

השקף האמצעי נראה הכי מקצועי מבין השלושה. גם אם זה נראה לכם משהו שטותי או לא מספיק מהותי, על פי חוקי האינפוגרפיקה  המוח שלנו יקח יותר ברצינות טקסט שהוא לא בצורה 'ציורית'.

לסיכום

אנו נמצאים בעידן שכל כולו עטוף באינספור מידע, ומצד שני היכולת והסבלנות שלנו כבני אדם לקלוט את כל המידע הזה הולכת ופוחתת.

ההתקדמות של העולם ביכולות שלו לאסוף כל כך הרבה מידע מכל מקום היא מדהימה, אבל זה יצר אצלנו 2 בעיות עיקריות:

קושי במיקוד וריכוז-

ידעתם שמחקרים מצביעים על כך שממוצע הזמן בו אנחנו יכולים להתרכז ללא הסחות דעת הוא רק בין 8 שניות ל20 דק? היום במיוחד, קשה לנו לשמור על ריכוז, אנו נוטים יותר להתמקד  בגירויים אחרים והסחת הדעת שלנו היא גבוהה עקב כל המסכים וההתראות הקופצות שאנחנו סביבם כל היום.

עומס מידע-

עומס במידע מייצר קושי בקבלת החלטות. מידע רב מדי פוגע בהבנה ברורה של הנושא.

(ובגלל זה  אני משתדל כמה שיותר לקצר לכם במלל 😊)

הצטרפו אליי להדרכה ובואו לראות  איך שימוש באייקונים, תמונות, ותיחום של טקסט  בבניית מצגות– יכולים "להעיר" את הקהל שלכם, ולשתול במוחו את המסר הרצוי מבחינתכם במינימום מאמץ מצדכם!

רוצים להעביר מקסימום מידע בשקף אחד?

רמז- LESS IS MORE