4 דברים שלא ידעתם על מימון המונים

מימון המונים הוא יותר מאשר אמצעי לגיוס כספים

רבים חושבים כי מימון המונים הוא לא יותר משיטה חברתית לגיוס כספים, אך למעשה מימון המונים יכול לספק לכם הרבה מעבר לכסף. מימון המונים יכול: לעזור לכם להבין אם לרעיון שלכם יש הצדקה בפני לקוחות פוטנציאלים, לעורר מודעות למוצר ולחברה המייצרת, לבחון אסטרטגיות שיווק שונות, ועוד. גיוס הכספים הוא רק הדובדבן שבקצפת.

 

מימון מבוסס הטבות, חוב, או זכות קניין

למעשה קיימים שלושה מודלים של מימון המונים. מימון מבוסס הטבות, כפי שנהוג בkickstarter וindiegogo הוא הנפוץ ביותר, במקרים אלו מוצע תגמול בצורת מוצר, או שירות בתמורה לתמיכתם של המממנים. מימון מבוסס חוב הוא הדומה ביותר לדרך הפעולה של הבנקים, כאשר בעל החוב הוא ההמון המממן. מימון המבוסס זכות קניין היא המטודה החדשה והמתרחבת בשוק, ובה, תמורת המימון מקבלים המממנים אחוז מסוים מן החברה.

 

בחירת הפלטפורמה יכול להבדיל בין הצלחה לכישלון

הבחירה בפלטפורמה הנכונה יכול להבדיל בין הצלחה לכישלון, בזמן שמאוד מפתה לפנות לאתרים הפופולריים ביותר, מכיוון ששמענו עליהם סיפורי הצלחה, עדיף לבחון מהי הפלטפורמה הנכונה ביותר לעסק שלכם. כך לדוגמא אתר PledgeMusic נועד למוזיקאים, בעוד HeadStart נועד לספק את צרכיהם של יזמים. בחירה בפלטפורמה הנכונה תדאג שהקהלים הנכונים ייחשפו לעבודתכם ויגדילו את סיכויי ההצלחה.

 

עירכו מחקר מקדים

תופעה מעניינת היא שקמפיינים שנכשלו בפעם הראשונה הפכו ללהיטים בפעם השנייה שהוצגו, מה השתנה? דרך ההצגה. לפני שאתם פוצחים בפרויקט חדש, עירכו מחקר ובידקו מה קהל היעד שלכם רוצה לראות, וכיצד הוא רוצה שיציגו בפניו את הפרוייקט. לאחר מכן נצלו את נסיונות העבר כדי לבנות הקמפיין שימשוך אליו אנשים וצאו לדרך.

Leave a Reply 0 comments